close
Blogtrottr
NOWnews 即時新聞
Latest news from NOWnews 
More Tickets. Better Service. Lower Prices.

Buy or sell tickets for concerts, sports, or theater. You'll find a huge and affordable selection at Ticket Liquidator!
From our sponsors
thumbnail 雲林豬隻下痢 防疫所:單一個案
Sep 13th 2014, 14:18, by service.nownews@gmail.com (nownews)

本報訊

雲林縣一家養豬場上月發生豬隻下痢,造成105頭仔豬死亡,雲林縣動植物防疫所今天表示,那是單一個案,豬農不必恐慌。

雲林縣動植物防疫所表示,麥寮地區一家養豬場於8月中旬傳出豬隻流行性下痢(PED)疫情,造成105頭仔豬死亡。

由於去年底國內發生大量豬隻下痢疫情,造成超過12萬頭仔豬死亡,引發豬農恐慌,並造成豬肉價格上漲。

動植物防疫所指出,豬隻流行性下痢是冠狀病毒引起的疾病,得病的豬隻會發生嘔吐、下痢等情況,並大量脫水,死亡率非常高,因此被稱為「仔豬殺手」。

防疫所表示,豬隻下痢好發於冬季,麥寮地區這家養豬場在夏秋之交發生,可能與季節交替轉變、日夜溫差較大有關,所幸疫情已趨緩,豬農不必恐慌。

根據專家研究,台灣豬隻下痢的病毒株與美國相似,疫情會持續發生,且容易在場內造成重複感染,因此請豬農加強產畜舍保溫、定期消毒、人車管制等防疫措施。

防疫所指出,豬隻下痢目前仍無特效藥,雖然國外有疫苗可供使用,但因病毒株變異大,效果不佳。

由於豬隻流行性下痢就像感冒一樣,得過就有抗體,因此出現疫情的養豬場,有賴母豬感染後自然免疫,提供仔豬抗體保護。(中央社)

This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    balianugv 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()